Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

Zmiana Klimatu. Konferencja prasowa

12 stycznia 2023 r. poinformowaliśmy Podlasian – za pośrednictwem mediów regionalnych i samorządowych – o założeniach projektu ZMIANA KLIMATU.

Jego celem jest najogólniej poprawa atmosfery wokół konsultacji społecznych. Przy okazji zaprosiliśmy także urzędników, mieszkańców i organizacje pozarządowe z całego regionu do udziału w bezpłatnych szkoleniach na ten temat. Rekrutacja właśnie się rozpoczęła.

Spotkanie informacyjne miało charakter śniadania dla mediów i odbyło się w Podlaskim Instytucie Kultury. Przyszli na nie przedstawiciele 8 lokalnych redakcji. Gości powitała Karolina Poczykowska, wiceprezes OWOP. Szczegóły merytoryczne przedstawiła Agnieszka Otapowicz, koordynatorka projektuKlimat wokół konsultacji społecznych wciąż nie jest najlepszy. Sporo się w ostatnich latach zmieniło, ale przez urzędników nadal często są traktowane jako coś do odhaczenia. Przeważnie polegają na wywieszeniu dokumentów na stronie urzędu. Tymczasem mogą być szansą, a nie utrudnieniem. Jest wiele sprawdzonych metod na ich atrakcyjne przeprowadzenie – przekonywała podczas spotkania Agnieszka Otapowicz.

Podała najprostszą trzyskładnikową receptę na udane konsultacje:

  • skuteczna kampania informująca o prowadzeniu konsultacji (właściwymi kanałami);
  • dobrze dobrana forma i miejsce spotkania;
  • przekonanie uczestników, że mają wpływ na konsultowany temat.

W upowszechnianie konsultacji włączyła się też Spółdzielnia Socjalna Active Go, która będzie wspierać niektóre projektowe działania oraz Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.

W upowszechnianie konsultacji włączył się też Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego – W określeniu samorząd są dwie sprzeczności, bo wbrew pozorom samorząd nie rządzi i nie jest sam – mówiła Izabella Bartoszewska-Leoszko, pełnomocnik Zarządu Województwa Podlaskiego ds. współpracy z organizacjami pozarządowym.

O pozytywach doświadczeniach związanych z konsultowaniem ważnych tematów opowiedział Jarosław Grygoruk, sekretarz miasta Hajnówka. Dyskutowano publicznie na wiele tematów, m.in.: rewitalizacja zdegradowanych obszarów (np. dawnego dworca kolejowego), miejsca aktywności lokalnej dla seniorów i młodzieży, czy logo miasta, w którym zamiast piły tartacznej jest teraz liść dębu.

Istnieje jednak potrzeba większego zaangażowania obu stron – publicznej i społecznej – uważa Jarosław Grygoruk. – Publicznej, by zachęcić mieszkańców do większego uczestnictwa. Od strony społecznej natomiast dobrze by było zmienić nastawienie do instytucji władzy, by nie były postrzegane jako podmiot negujący potrzeby społeczne. W mentalności lokalnej nadal tkwi przekonanie o braku wpływu na życie miejscowości, co minimalizuje aktywność społeczną. I choć to nie jest łatwe, warto nad tym pracować.

Artykuły:

www.portalsamorzadowy.pl
www.bia24.pl
www.bialystok.wyborcza.pl
www.radio.bialystok.pl
www.samorzad.pap.pl
www.podlaskie.eu
www.publicystyka.ngo.pl
www.poranny.pl
www.wspolczesna.pl

Relacja TV Podlasie, tvk H Hajnówka:

Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG i Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

Projekt realizowany przez: 

Projekt wspierają: 

Projekt wspierają:

Pozostałe aktualności

Ustawienia plików cookie
Na tej stronie używane są pliki cookie. Są one potrzebne do działania witryny lub pomagają nam ulepszać witrynę.
Zezwól na wszystkie pliki cookie
Zapisz wybór
Indywidualne ustawienia
Indywidualne ustawienia
This is an overview of all cookies used on the website. You have the option to make individual cookie settings. Give your consent to individual cookies or entire groups. Essential cookies cannot be disabled.
Zapisz
Zaniechaj
Wymagane (1)
Niezbędne pliki cookie są potrzebne do podstawowej funkcjonalności witryny.
Pokaż ciasteczka
Translate »
Skip to content