Celem głównym projektu było zwiększenie potencjału projektodawcy i jego sieci współpracy w zakresie dostosowania usług do potrzeb podmiotów ekonomii społecznej poprzez transfer, dostosowanie i wdrożenie komputerowego Systemu Zarządzania Obsługą Klientów ES (SZOKES) w Ośrodku Wspierania Organizacji Pozarządowych, w okresie trwania projektu 01.04.2017r – 31.03.2018r, dzięki wzajemnej współpracy, transferowi, uczeniu się i wymianie doświadczeń pomiędzy partnerami ponadnarodowymi w tym w szczególności 12 pracownikami OWOP a przedstawicielami partnera.
Cele szczegółowe:
- Profesjonalizacja obsługi klientów Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych (OWOP) dzięki wykorzystaniu wdrożonego narzędzia (rozwiązania) w czasie trwania projektu oraz min. 2 lata po jego zakończeniu;
- Nabycie praktycznej wiedzy i umiejętności w obszarze obsługi klienta ES przez pracowników OWOP (12 os.), korzystając z bezpośrednich doświadczeń sieci współpracy w tym partnera ponadnarodowego w czasie trwania projektu;
- Wzmocnienie potencjału sieci w tym instytucji w zakresie realizacji działań Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej (OWES) przez OWOP wspierającej ES poprzez wykorzystanie innowacyjnego narzędzia użytkowanego we Włoszech, dzięki współpracy ponadnarodowej w czasie trwania projektu oraz min. 2 lata po jego zakończeniu.
Wartość dodana projektu sprowadza się do wypracowania skutecznego sytemu zarządzania obsługa klientów ES (SZOKES), na podstawie transferu narzędzia stosowanego we Włoszech w wyniku nawiązanej współpracy ponadnarodowej.
W projekcie wykorzystano dwa rodzaje działań współpracy ponadnarodowej:
(1) transfer nowych rozwiązań i ich zaadaptowanie oraz wdrożenie;
(2) wymiana informacji i doświadczeń.
Transfer i wdrożenie w praktykę sprawdzonych rozwiązań oraz wymiana doświadczeń zwiększyło profesjonalizację działań w obszarze Ekonomii Społecznej.