Projekt zakładał lepsze poznanie wielokulturowego Podlasia oraz otwarcie się na zrozumienie potrzeb osób innych narodowości, kultur, religii. Uczestnicy przygotowali w zespołach, projekty na rzecz swoich rówieśników (w szkole, na osiedlu, w nieformalnej grupie), „otwierające oczy” na różne aspekty braku tolerancji, czy niezrozumienia zasad równości oraz nakręcili krótkie materiały filmowe ze swoich działań.
Celem projektu było przygotowanie grupy młodzieży – 28 uczniów szkół ponadgimnazjalnych, w tym kilkuosobową grupę młodzieży czeczeńskiej, do reagowania na przejawy dyskryminacji oraz prowadzenia działań antydyskryminacyjnych dla rówieśników.
W ramach projektu odbył się cykl warsztatów z tematyki obejmującej: stereotypy, wielokulturowość, profilaktykę działań dyskryminujących ze względu na wiek, płeć, pochodzenie, etniczność oraz zajęcia pozwalające grupie wspólnie z młodzieżą czeczeńską poznać tradycje, historię i kulturę naszego regionu. Podczas ferii zimowych uczestnicy poznali techniki realizacji filmowych, zasady tworzenia narracji za pomocą obrazu, techniki nagrywania dźwięku, reguły montażu. Każdy z uczestników projektu odbył staż wolontariacki w wybranej organizacji pozarządowej, co było też zachętą do włączania się w pracę ngo w przyszłości oraz wziął udział w realizacji jednego z 14 miniprojektów dotyczących przeciwdziałania wykluczeniu, ksenofobii, czy rasizmowi.
Partner projektu Stowarzyszeniem Edukacji Kulturalnej Widok pomagał w opracowaniu i przeprowadzeniu warsztatów filmowo-artystycznych z młodzieżą.
W trakcie realizacji projketu wzięliśmy udział w wizycie studyjnej w Niemczech, w organizacji prowadzącej nowatorskie, artystyczne działania integrujące dla uchodźców, w ramach rozwoju instytucjonalnego umożliwiła poznanie narzędzi i form pracy z uchodźcami.