Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych w partnerstwie z Białostocką Fundacją Kształcenia Kadr oraz Narodowym Forum Doradztwa Kariery realizuje projekt:
„JAKOŚĆ w NGO kompleksowy mechanizm wsparcia organizacji pozarządowych w zakresie zwiększenia jakości i dostępności usług”
Wartość projektu to 1 579 910,40 zł, w tym dofinansowanie 1 532 513,08 zł (ze środków europejskich: 1 303 742,06 zł, z dotacji celowej: 228 771,02 zł)
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji w zakresie świadczenia usług społecznych przedstawicieli organizacji pozarządowych, wykonujących usługi w obszarach: edukacja i kształcenie lub włączenie i integracja społeczna lub ochrona zdrowia, poprzez zaplanowane w ramach projektu szkolenia ogólne, doradztwo i mentoring rozwojowy oraz szkolenia wdrożeniowe, co przełoży się na zwiększenie jakości oraz wzrost dostępności usług dostarczanych przez NGO.
Uzupełnieniem celu głównego jest opracowanie przez Partnerów mechanizmu zapewniającego podniesienie jakości i dostępności dostarczanych przez NGO usług, a także wdrożenie ww. mechanizmu przez min. 27 NGO w okresie do czerwca 2026.
Grupa docelowa:
Grupę docelową projektu stanowi minimum 400 przedstawicieli/ przedstawicielek organizacji pozarządowych z terenu województwa podlaskiego lub mazowieckiego lub małopolskiego, świadczących usługi w następujących obszarach: włączenie i integracja społeczna lub edukacja i kształcenie lub ochrona zdrowia.
Zadania:
Zadanie nr 1. WIEDZA I KOMPETENCJE: szkolenia ogólne – Celem zadania jest podniesienie kompetencji w zakresie świadczenia usług społecznych (publicznych) z uwzględnieniem specyfiki grupy docelowej (240 przedstawicieli NGO):
- realizacja 24 trzydniowych warsztatów wyjazdowych dla 240 przedstawicieli NGO (4 w woj. małopolskim, 8 w woj. mazowieckim, 12 w woj .podlaskim);
- nagranie 12 dwugodzinnych webinarów wprowadzających jako uzupełnienie ww. warsztatów (3 tematy z finansowania usług, 4 z prawa oraz 5 z kompetencji zarządczych i doradczych w NGO);
- organizacja 12 spotkań merytorycznych panelu ekspertów ds. potrzeb sektorowych NGO.
Zadanie nr 2. JAKOŚĆ: doradztwo i mentoring rozwojowy – Celem zadania jest opracowanie standardów zarządzania i usług dla 27 organizacji pozarządowych, w tym przeprowadzenie 42 audytów:
- 10 procesów dla ADEKWATNOŚCI usług – badania rynkowe i tutoring;
- 12 procesów dla TRAFNOŚCI usług – diagnoza potrzeb i tutoring;
- 20 procesów dla EFEKTYWNOŚCI usług – diagnoza skuteczności i tutoring;
- organizacja 12 spotkań merytorycznych panelu ekspertów ds. procesów jakościowych.
Zadanie nr 3. USŁUGI: szkolenia wdrożeniowe – Celem zadania jest dostarczenie wiedzy teoretycznej, a także umożliwienie praktycznego zastosowania standardów wypracowanych w ramach drugiego zadania, poprzez realizację 3 ścieżek wdrożeniowych na stanowiskach pracy w NGO:
- organizacja szkoleń dla 50 przedstawicieli NGO dla 4 usług w obszarze integracji i włączenia społecznego;
- organizacja szkoleń dla 30 przedstawicieli NGO dla 3 usług w obszarze edukacji i kształcenia;
- organizacja szkoleń dla 20 przedstawicieli NGO dla 2 usług w obszarze ochrony zdrowia;
- organizacja 12 spotkań merytorycznych panelu ekspertów ds. wdrażania nowych usług.
Rezultaty:
Liczba przedstawicieli organizacji pozarządowych, którzy zostali objęci wsparciem w zakresie świadczenia usług społecznych: 400 osób.
Liczba przedstawicieli organizacji pozarządowych, którzy podnieśli kompetencje w zakresie świadczenia usług społecznych: 342 osób.
Liczba organizacji pozarządowych w których wdrożono opracowany w ramach projektu mechanizm, zapewniający podniesienie jakości i dostępności dostarczanych przez NGO usług: 27 organizacji pozarządowych.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet IV Spójność społeczna i zdrowie, Działanie 04.12 Wsparcie NGO w zakresie usług publicznych i współpracy.

Informacja o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z KPON (Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych sporządzona w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.)).
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektu FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub na adres Instytucji Pośredniczącej: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa;
skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Kancelarii Rady Ministrów.